23.4.07

Tullprodukt på vei til Norge

ABCnyheter kan fortelle at Coca-Cola og Nestle har kommet med et tullprodukt, Enviga, som har "negative kalorier". Dette med å kalle det negative kalorier er i seg selv markedsføringstriks for å lure folk, og søksmålene har allerede kommet inn pga villedende markedsføring.


Hva er inni?
Vi kan nok fastslå med en gang at drikken er usunn til tross for at reklamen vil påstå det motsatte, at den inneholder kunstige søtningsstoffer, (som vi allerede har omtalt i en tidligere artikkel), og for de som begynner å drikke dette for å "rette opp på all brusdrikkinga", er dette en skivebom.

Minimalt resultat, masse hype og dårlige bivirkninger kan vi vente oss.


Vi forventer at våre matmyndigheter omfavner produktet, og gir det full tilgang til markedet. Tross alt tjener dette bare næringsinteresser, og i alle fall ikke vår helse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Når skal folk våkne opp og forstå ?? Den samme runden om og om igjen, men folket er fortsatt like blind, altså de som ikke vil se..
takk for opplysningen!